top of page
  • תמונת הסופר/תאלעד אמסלם

סירב פעמיים לתת גט לאשתו - בית הדין איים עליו בחרם ציבורי. מקרה של פעם ב-70 שנה.

מקרה של פעם ב־70 שנה • בנישואים הראשונים האישה ביקשה להתגרש, אך הבעל סירב עד שאולץ להסכים • לאחר שנים היא נישאה לו בשנית - והסיוט חזר על עצמו


בעל הוכרז כסרבן גט בפעם השנייה לאותה האישה, ואולץ שוב לתת לה גט, תוך איום בשיימינג ציבורי אם לא יעשה זאת.


לדברי הטוען הרבני הרב אלעד אמסלם, שייצג את האישה, מדובר בפעם הראשונה שאירוע כזה קורה ב־70 השנים האחרונות. האישה, תושבת הדרום, נישאה לפני כ־30 שנה לגבר שסובל מבעיות נפשיות מבלי שידעה על כך, ולשניים נולדו חמישה ילדים משותפים.

לאחר 15 שנות נישואים, כשביקשה להתגרש, הוא סירב לתת לה את הגט המיוחל במשך שנים והוכרז כסרבן גט. בית הדין הרבני האזורי בתל אביב כפה על הסרבן להתגרש, וכך נגמר אז הסיפור.ארבע שנים לאחר קבלת הגט חלתה האישה בסרטן, ונקלעה לחובות של 300 אלף שקלים.

בעקבות ייעוץ עם רב נישאה האישה בשנית לגבר שממנו התגרשה, אך בתוך שבועות בודדים הבינה כי עשתה טעות מרה - אך זה כבר היה מאוחר מדי: היא נכנסה להיריון, ונולד להם ילד משותף נוסף.

חצי שנה לאחר לידת הבן ביקשה האישה להתגרש שוב, אך בעלה סירב לכך. במשך שלוש שנים וחצי הוא לא הסכים לתת לה גט, וביקש שלום בית - אף שכלל לא התגוררו יחד באותה הדירה.


סנקציות קשות נגד הבעל

מדובר במקרה שני בלבד בהיסטוריה של מדינת ישראל שבו גבר מסרב לתת גט לאותה האישה בפעם השנייה - המקרה הקודם קרה לפני 70 שנה.האישה טענה בבית הדין כי סבלה מהבעל במשך השנים. לדבריה היא סבלה, בין היתר, מאלימות כספית ומילולית. הוא נהג לזרוק לעברה חפצים, להעיר אותה בלילות ולהרביץ לבני הבית.

עוד נטען כי כתוצאה מהאלימות שלו כלפיה היא עברה הפלה לא רצויה.


הוא נהג לנעול אותה בבית, לעיתים לשבתות שלמות, ודאג שלא יהיה טלפון בבית. עוד נטען כי היה נוהג להשאיר בבית את אחיו, שהיה מכור לסמים, וכי היא פחדה על חייה ועל חיי ילדיה.

הגבר, מצידו, הכחיש את כל הטענות, ואמר כי לא נהג באלימות ולא דרש דבר בכוח.לדברי האישה, לאחר שבעלה לקה באירוע מוחי, היא נתקלה במסמכים שהעידו שהוא סבל מבעיות נפשיות בטרם הכירה אותו. "עשיתי טעות כשחזרתי אליו - ושילמתי", אמרה בבית הדין. בחודש שעבר פסק בית הדין כי על הגבר לתת לה גט נוסף, וכי אם לא יעשה זאת - יוטלו עליו חרמות והגבלות לבקשת בא כוחה של האישה, הטוען הרבני הרב אלעד אמסלם.


בין הסנקציות - פרסום שמו ותמונתו ברבים, הימנעות מדיבור איתו ואיסור פתיחת חשבון בנק, הוצאת דרכון, הוצאת רישיון נהיגה, ישיבה בבית הכנסת ועוד.

הבעל הבין שאין לו ברירה - והסכים, בפעם השנייה, לתת גט לאשתו.

bottom of page